luni, 25 iunie 2012

copilărie, ce surpriză!

dau un portofel doldora la schimb cu un baton de pingui! să fi auzit așa ceva, aș fi zis, jur, că e nebun sau copil. kinder este surpriza mea preferată cu ciocolată. bun, am pus-o în coș. lângă pinguin, mi-am compus din minte o salată de somon crud-afumat. rucola iau acum, de la mega, iar roșiile mâine, cu gust de piață. punga e gata așezată... kinder-ul stă deasupra, pentru când îi voi fi plătit tot casieriței. afară, nici nu știu ce să fac mai întâi. să deschid ambalajul cu singura mână rămasă liberă? să arunc guma din gură? ah, uite un coș! e apărat de o pălărie din metal deci cam incomod să o scuip direct acolo, în gunoi. hai s-o așez cu limba pe vârful de deget. lângă coș, o gospodină cu un cățelandru deghizat în miel tuns. femeia își privește de pe bancă lumea, interiorizată, o stare dintr-o altă dimensiune. micuțul aspirator de praf se arată avid de curios în lumea reală. mirosise ceva cu ochii lui vii. simte când trec prin fața lui și uite-așa avem contactul vizual. îmi zice direcția unde se holbează. pe jos, sub banca ocupată pe sfert de contemplativa stăpână, tânărul caniche e interesat de silueta obeză a unui portofel. de imediat lângă, coșul de gunoi mă invită să-i țintesc burta deschisă cu proiectilul din gumă. doar că acum e toată lipită de deget. nu mai pot scăpa așa ușor. înaintez scuturând din mână, nici gând să se dezlipească! abia realizez cum ajung la un pas mai departe de coș. îmi întorc pasul. uit și de ciocolată. doamnă, vedeți că e un portofel căzut sub bancă! tresare speriată ca din somn: ce? unde? ce?! cu o simplă zvâcnitură din deget guma se desprinde și cade printre resturi. femeia înțelege încotro să ațintească privirea. are o idee. vai, cred că e al doamnei cu copil care a stat aici mai devreme! îmi trăiesc șocul abia un pic mai târziu. desfăcând ciocolata, atunci realizez că am dat pentru ea la schimb un portofel burdușit, returnându-mi-se un pumn de mărunți, restul de la casieriță. la câțiva anișori, în copilărie, apreciam gustul surprizei fără să vreau să știu și cât ar costa ea. data viitoare poate iau un mars.