miercuri, 16 februarie 2011

Călătorie indiscretă: 45. Remscheid

Am avut de traversat apa lui Wupper până ce să ajung în vecinătăți. Remscheid se găsește pe hartă în același land, NorthRhine-Westfalia, cu Kotthausen. E poziționat între Koln, Dusseldorf și Wuppertal. Mai precis, e chiar lângă Solingen, localitatea renumită prin lamele ei de cuțit. Nu se remarcă prin nimic spectaculos, la fel ca alte multe orașe industriale din Germania. Locuiesc chiar în casa pe care voi începe să o renovez. Jule, găsindu-mi jobul, s-a recompensat pentru regimul spartan la care m-a supus atâta timp cât i-am fost oaspete.
Proprietara apartamentului de renovat, Anja, e o femeie singură. Merge, cred, spre patruzeci. Nu pare zgârcită. Singura mea pretenție este să nu-și roadă de sub unghii atâta timp cât voi locui aici. Se pare că ne vom înțelege bine. E născută în RDG. Vorbim, într-un fel, o limbă comună. Avem multe amintiri din comunism. Anja e mama lui Jonathan. Îl crește singură; îi e greu cu un bebeluș. Tatăl natural îl reneagă. Copilul îi ocupă, evident, toată viața. Apartamentul pe care îl voi renova este o moștenire de la o matușă pe care a îngrijit-o în ultimii săi ani. Practic, am de lărgit un gol de ușă dintr-un perete de cărămidă, apoi de finisat și de montat niște rigips. Îmi va lua, cel mai probabil, vreo trei săptămâni. Dar, apoi, cine va fi fericitul care va petrece întreaga iarnă la Berlin…?!