luni, 12 iulie 2010

La graniță

Am visat că eram oprit la granița răului cu binele, la o verificare de rutină, înainte de a-mi continua drumul în micul meu “vehicul” cu aripi ca de diamant. Vameș era chiar Ionas de la Web Club care, la bucuria revederii noastre, a început să ruleze un joint pe care l-a și aprins, acolo, în văzul tuturor. Ne bucuram amândoi de câtă mai coada de oameni doritori să treacă spre un tărâm mai bun șerpuia în spatele nostru. L-am felicitat pe vechiul meu prieten pentru faptul că, într-adevăr, a găsit un job pe măsura viselor sale. Mi-am luat apoi adio de la el și m-am înălțat către un orizont deschis peste întreg Pământul. Pluteam deja în eter, deasupra lui bine și lui rău, când m-am trezit din vis și am avut senzația că acel hotar s-ar fi aflat material undeva între America și restul lumii. De fapt, el ar putea fi oriunde. Este însăși limita egoismului în fața moralei necondiționate, primul pas peste fracturarea ființei umane în ciosvârte de rațiune și cioburi cu sentimente, iar această vamă poate fi traversată numai cu puterea inteligenței sufletești. Aș numi-o iubire, vizionară, transcendentă…